Dubbel drag

Ja idag blev det kört dubbel drag!
För på morgonen åkte Ilska och jag ut till vårby för att köra cykeldrag där, precis när vi kommit fram så får jag ett sms av Marre att hon tycker att vi ska ta och ses! Så jag skickar och frågar om vi ska ses idag :)  Mendas jag väntar på ett svar så drar Ilska och jag iväg med cykeln och när vi kommit halvvägs så piper det till i telefonen...visst kan vi ses idag!! Så då vänder vi och cyklar tillbaka til bilen, åker hem och äter lite frukost, åker till coop och handlar lunch och drar sedan iväg till Marre.


Tjohej vad det går undan på tillbakavägen när hon får reda på att vi ska åka och hälsa på Pajas och Drifwa (de andra namnen betyder än så länge inte så mycket för henne).

Väl hos Marre tar jag GW-vagnen och vi spänner fast Ilska och Pajas längst bak i varsitt skackel medans Drifwa får lite provisoriskt springa i en draglina längstfram.

Jisses vad alla hundarna var taggade och vilken fart...trodde ett tag att jag skulle hamna i diket, då kurvan var för skarp och farten för hög :D
Lite trassel blev det, då Drifwa frånbörjan ville stanna och lukta på allt vid sidan om vägen och Pajas blev då inlindad i draglinan. Men alltid lika skoj att köra!!

När vi kom tillbaka var hundarna törstiga och trötta, så in och dricka vatten och sedan ut i hundgården :)

Hundarna i hundgården, Pajas ser man dock nästan igen av, en mörk fläck till vänster om bron. (Bilden är tagen innan dragkörningen, så här är de fortfarande full av energi)

Var ju även tvungen att säga hej till Hans Majestät...

Även kallad Saffe baffe :)
Stackarn, får bara ligga i en bur...doktorns ordinationer, att här ska han ligga i 3 v. och vila. Men så klart blir det korta pillpromenader!

Ja sedan var vi tvungna att introducera de nya syskonen till att ha selar på sig!

Gick ju fin fin de!
Lite stora dock...men de växer snart i dem ;)

Ja det blev en härlig söndag, nu blir det att ta det lugnt dram tills det är dags att åka på yogan!
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0