Sommar sommar sommar

Ja nu är det sommar, solen lyser och semestrarna närmar sig med stora steg.
Igår satt Ilska och jag ute i solen en liten stund, men det blev lite långtråkigt så jag fick för mig att börja binda en krans av de blommor som fanns runt omkring mig.

Men blommorna räckte inte så lång... det blev bara en liten krans, men som passade perfekt på Ilska :)


"Men matte varför ska jag ha den på huvudet?"
Det blev lite midsommarstämmning ute i gräset kan ni tro  :)

Framåt kvällen var det sedan dags för mitt och Marias sista yogapass för sommaren och som tur var sken ju solen, så vi bestämde oss för att vi skulle vara utomhus idag. Så vi packade ihop våra mattor, filtar och bälten och skrev en skylt att vi skulle hålla till på Billsta IF idag. Där det fanns en liten gräsplan som var alldeles lämplig åt oss! Härligt var det att få sitta ute i det fri och få ha den blå himmelen ovanför oss och det gröna gräset att sitta på. En helt underbar avslutning blev det!

I dag så bestämde jag mig för att simträna Ilska...så vi gick ner till hamnen och jag tog med flytvästen!

7 min. blev det idag.....så duktig hon är och vilken ork, 7 min. är länge ;)


Men hon var lika sugen att få hoppa i igen när hon kommit upp :)   och inte kan väl matte säga nej till sin hund. JA! HOPP i då! Och så klart hon gör det.....sim sim, under bryggan fram och tillbaka. Sedan fick jag lyfta upp henne igen, då det var alldeles för långt upp till bryggan för att hon skulle kunna ta sig upp själv!


En nöjd nybadad hund!
Nu är träningen äntligen igång igen....måste ju ha muskler i vintern då det ska dras :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0