Premiär dopp och svärfarsbesök

Ja förs och främst ska vi börja med torsdagen då Jörgen, mattsson, jag och Ilska gav oss ut för att leta rekvisita till den kommande filmen som Jörgen har på G. Han har införskaffat en ny kamera och nu filmas allt möjligt vill jag lova er....här är ett exempel...

Mattsson på en åkgräsklippare ute hos Kicki och Mattias i Skule

Ilska fick så klart följa med och hon fick sitta i inhängnaden tillsammmans med Bella och Coda. Men något som inte var värst populärt! Ilska var i slut löpen och det ska ni tro att Coda kände, för där var det en som försökte.

Ja en pilsk en liten Coda som inte gav upp i första tagen, trots att Ilska dängde upp honom ett par gånger.

Ja på senaste tiden har det blivit mycket bad för Ilskas del och jag har faktiskt tagit mitt första dopp i år, lite sent men det kom ialla fall!

Simma efter pinnar en stekande dag är inte helt fel!

Igår kom Jörgen far på besök, så vi åkte ut till Skule för att träffa honom och då blev även mitt första dopp! I Skulesjön med Michelle (Jörgen systerdotter) och det var riktigt skönt i vattnet 21 grader visade termomertern! Vi tog var sin cykel och cyklade ner och badade en stund.

Efter badningen gav vi oss iväg till Bergom till Jörgens lillasyster Mia och hennes familj, där blev det grillning och en massa bus.

Minea


Lennart (Jörgens far), Berit (Jörgens mor) och JImmy (Jörgens storebror)


Bustrollet Novali

De här två töserna agerade fotograf under kvällen och gick och tor kort på det ena och det andra med min telefon. Bl.a. blev morfar med på ett kort...

Vinkevink från morfar Lennart

Ja det blev en riktigt mysig men varm dag och den avslutades med ett dopp för Ilska upp i en skogsjö i Bergom och gissa om det var efterlängtat. Hon hoppade i frivilligt och bara simmade runt runt runt, utan att behöva ha en pinne att jaga!

Idag blir det en tripp ut till gurkEva, ska inhandla lite ätbar plant....ÄNTLIGEN, så jag måste nog skynda mig, ska hämta upp min kusin och hennes syster innan!
So Long, så länge......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0