Geggmaja

Ja jag tror vi kan byta namn på Ilska till gegg-Maja, för det är precis vad hon är :)  Alltid ska hon ner i en geggpöl när vi är ute i skogen. Men idag kunde jag inte bli arg på henne, nej idag var det tillåtet att lägga sig i diverse pölar, med tanke på denna värme.
Ja snacka om att värmen kom tillslut och inte bara värme...hetta skulle jag vilja kalla det! 18,8 grader kl. 7 på morgonen. Svettades ganska rejält i mina "hundbyxor" och gympadojor när vi var ute i skogen imorse, funderade starkt ett tag på att joina Ilska i geggpölarna. Men tänkte att jag trots allt var tvungen att ta mig hem igen oxå, och vad skulle folk tro om det kom en geggig hund och en geggig matte och gick igenom stan :P


1:a var ialla fall en vatten-pöl


Mendans resten av pölarna till största delen bestod utav gegga


mmmm....sval och skön gegga ;)


efter den pölen fick hon sig ett par "svarta stövlar"


hon hittade diverse pölar inne i skogen oxå, den som letar den finner :P

Ja efter all denna gegga, så bestämde jag mig för att vi skulle traska tillbaka till den 1:a pölen som ialla fall var mest vatten och minst smuts. Tänkte att hon kanske skulle kunna bada av sig all gegga hon fått på sig!

Skönt tycker Ilska! Ja någorlunda renare blev hon ju ialla fall, kanske kan åka och bada framåt kvällen så blir hon ännu renare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0