Veterinärbesök

Igår hade Ilska och jag en date med Marre och hennes pakt :) när vi åkte iväg för att hämta dem så talade jag om för Ilska att vi skulle och hälsa på Pajas....men då trodde jag att hon skulle riva bagaget! Hon sprang runt runt fram och tillbaka och ylade...hon visste minsann vem Pajas var ;)

Marre och jag skulle åka iväg och kolla in en ny dragspark som vi fått nys om :) och jag kan säga att en sådan blir det absolut till att köpa, billig var det oxå!

Efter sparkbesöket så åkte vi till hagen och släppte lös Ilska, Pajas och Saffe där så de fick springa och härja. Drifwa fick stanna hemma eftersom det blir lugnast då (Ilska och Pajas är ju så elaka med henne när de är tillsammans)

Hundarna LÅNGT borta....hur glada som hellst för att få springa lite.

Sedan bar vi oss av hem till Marre igen, för att hälsa på Drifwa och Therese. Då var det Ilska och Drifwa som skulle få busa...på Marres baksida!

Pajas fick så klart oxå vara med.


Vackra Drifwa och min lilla Ilska bakom ;)


Under hela dagen igår hade Ilska burit sin svans konstigt, neråt istället för uppåt. Nästan mellan benen (som hundar ser ut när de är rädda) hon satte sig ofta ner och bet i svansen och slickade sig i baken. På kvällen blev hon jätte orolig och gick runt och vakade farm och tillbaka, så Jörgen väckte mig och vi kollade henne.
Vi trodde att det ev. kunde vara analsäcksinflammation?? Så jag ringde till veterinären imorse och vi fick en tid kl.9, sköterskan i telefonen trodde att det kunde vara "vattensvans". Vilket hundar kan få när det är väldigt kallt ute och de får svansen nerkyld.
Så kl.9 var vi hos veterinären men han var inte riktigt säker på vad det kunde vara, antingen analsäcksinfammation eller vattensvans. Men han tömde ialla fall hennes analsäckar och hon verkade tycka det var skönt...han sa att vi skulle avvakta och hålla koll på henne så att det inte blir värre. Fick även utskrivet smärtstillande ifall hon skulle få mycket ont!
Så nu är det bara till att vänta och se om det går över......idag blir det mycket vila och en massa värme för Ilska :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Åhh vännen då! Hoppas att hon kryar på sig fort!

2011-01-19 @ 11:47:40
Postat av: berit

Hoppas det blir bra med henne Kramar till er

2011-01-19 @ 14:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0