Skogsturer

Ja i veckan har det blivit mycket skogsturer och jag har plockat ett och annat som den haft att erbjuda. I onsdags blev det både vita och röda vinbär, som Ilska och jag plockade från vårt hemliga ställe som vi hittade i våras. Igår blev det Järvedsskogen och då hittade jag en hel del kantareller :)
Som idag till lunch blev creps fyllda med kantarellstuvning!

Mumms...får se om man hittar någe mer i höst ;)

Idag drog vi iväg till skogen igen och försökte leta reda på sjön som jag leter efter. Hade fått kontakt med min kompis syter som bor inärheten och som sagt att hon varit där. Så vi följde vägbeskrivningen och hittade elljusspåret...

geggigt och blött var det :P

men vad tror ni att det står för skylt upp till sjön...mmm mycket riktigt så var det precis den sjön som vi varit uppe vi häromdagen, bara det att man kunde ta sig dit från baksidan oxå...från elljusspåret :)
Men det skulle finnas en annan lite mindre sjö inärheten oxå så jag hoppades på att det var den jag mins från förr i tiden...

ja så här såg den ut...kan inte kalla det sjö...sumpmark med mycket vatten var det mer!
Får nog inse att mitt minne inte är det bästa, måste ha blandat denna sjön och hörnsjön i mitt minne :P

Nåja det finns fler sjöar runtomkring att utforska och sommaren är inte slut än :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0