Har ni sett Herr Kantarell

Ja men visst har jag väl gjort det, snacka om ett kantarell år...finns ju hur mycket som hellst i skogen :D

Här är bara ett exempel på hur det kan glittra gult i skogen.

Ilska och jag har varit ute 5 ggr. i skogen och stött på kantareller och 2 av gångerna var vi inte ens ute och letade efter svamp! Jag har en tendens att stöta på dem när vi är påväg hem och inte kan man ju bara gå förbi dessa godingar när man väl sett dem :P

Förra veckan var väldigt händelserik...både på gott och ont!

En utav dagarna träffade jag och Ilska Marre och hennes pakt och konstigt nog tog jag inte en bild medans jag var där :( men där finns som ni vet just för tillfället världens finaste 2 valpar...riktiga små bustroll är det och de härjade med Ilska så att hon blev helt knäckt!

I Fredags hade vi en date med Maria och Cash (Maria som jag gick skolan med), vi hade planerat att utforska Arnäsleden...ja en bit i alla fall...för den är 7 mil lång. Men jag hade fått nys om Räckebergskyrkan som jag tyckte att vi skulle försöka ta en titt på! Men det var tydligen lättare sagt än gjort...dåligt skyltat, så vi fick gå och fråga folk och när vi väl hittat vägen så gick vi och syrrade att vi missade avfarten...insåg vi påvägen tillbaka. Så vi hamnade istället på ett skoterspår som vi följde.

Ilska och Cash härjade runt...


och ibland blev det lite badning ;)

Efter några timmar i skogen och ingen kyrka, så lyckade vi stöta på en skylt som visade oss till en stuga. Där blev det vilopaus och lite kantarellsoppa och varm choklad

En skoterstuga mitt i ingenstans och ingen stig fanns det till den heller...så nu var det till att försöka hitta vägen tillbaka, tur att vi båda har bra lokalsinne och vi båda hade samma uppfattning om vilket håll vi skulle gå. Annas hade det blivit besvärligt :P  På vägen tillbaka hittade vi hur mycket kantareller som hellst och Maria hade redan plockat så mycket att hon kände sig nöjd, så hon hjälpte mig att fylla 2 fulla bajspåsar...ja det var allt vi hade att plocka i, hade inte riktigt planerat att hitta Så mycket kantareller. När jag kom hem och fyllde över dem i en hink så blev det hela 5 l :D

Ja så hem hittade vi....men nästa gång DÅ blir det till att hålla ögonen öppna så att vi går rätt, för nästa gång blir det ett besök till kyrkan :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0