Hundspåret

Ja imorse fick jag för mig att Ilska och jag skulle gå upp till hundspåret vid skyttis för att se om det gick att gå där nu. Och det var riktigt upp-töat frånbörjan i skogen så det gick riktigt bra att gå där och en massa videkissar gick vi förbi...och jag kunde så klart inte låta bli att plocka med mig några hem :)


När vi gått en bit så fick jag för mig att vika av in i urskogen och där var det inte bara vi som fått för oss att gå :)

Någon med väldigt stora klövar hade traskat där före oss!

Nästan framme uppe vi skyttis såg vi ett lustigt träd...ja ett riktigt mackträd :) Någon lustig filur hade fått för sig att hänga upp mackor i trädet!

En väldigt lång person måste det varit, för de satt rätt så högt upp.

Så hem tog vi oss ifrån hundspåret, men ganska blöta och smutsiga var vi när vi klev in genom dörren. Tur att det finns vatten så att man kan bli ren igen.

Nu på em. har vi varit och kastat lite boll och då kom vår vän Gizmo och hälsade på (leonbergern)

På väg hemifrån bollplanen dök det upp en hel gräsmatta full med blåa små vårblommor...så fint :) Nu börjar våren komma på allvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0