Muskelbyggar hunden

Ja idag har Ilska fått bygga muskler, för jag åkte upp till varggropen och hämtade ett utav alla däck som ligger slängda utanför där, sedan tog jag med mig Ilska i bilen och drog iväg till vårt dragställe.

Jag ides inte dra med mig någon cykel denna gång eftersom att jag bara skulle cykla bredvid och jag vet ju att man kan låna cyklar där.

Någon underbar person har varit där och lämnat 2 st. cyklar till oss hundägare.

och numera finns även ett däck där också för den som vill att ens hund ska ha lite mera motstånd :) (det lämnade vi där idag)

och ja...cyklarna ÄR till för oss hundägare....


Ja ialla fall så gick det kanoners att dra ett bildäck idag. Frånbörjan undrade hon nog varför jag i hela friden hade bundit fast någoting bakom henne....och sedan tar jag och cyklar iväg framför henne. Men tillslut förstod hon vad som var meningen och tyckte att det var riktigt roligt, för hon satte iväg i en väldans fart.........


tjohej vad det gick undan, det var riktigt svårt att få en bild... som hon kutade :)

men så här såg det ut när vi stod still


när vi sedan skulle vända så såg jag att hela tyg gummit i börja (som var fastknutet på däcket) hade rispats sönder och att det inte skulle hålla hela vägen tillbaka. Så på tillbakavägen fick det bli konditionträning och jag fick lasta på däcket på min cykel.

Och det gick ju bra det oxå!

Men hon är i så jäkla bra form Ilska, för hon kutade hela vägen tillbaka utan att stanna och inte var hon speciellt trött efter heller. Det enda som tröttar ut henne nuförtiden är när hon får köra tungt drag, som med mojängen och Marre och jag bakom, då blir hon trött! Måste verkligen se till att det snart blir av igen :D

Nej nu blir det till att jobba och för Ilskas del blir det nog till att sova en stund tills husse kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0