Päronen hemma igen

Ja nu är mina föräldrar hemma i Sverige och i Järved igen och de verkar haft det bra i Chicago, förutom pappas svullna fot.
Så igår var vi alla ut till Järved och hälsade på dem...ja jag hämtade dem på busstationen sedan kom syrran med familj.

Bus jäntan!!

Thomas hade tagit med sig potatissallad och rostbiff som det bjöds på!

Idag aggerade jag chaufför till pappa för jag skjutsade honom till vårdcentralen för att han skulle få foten undersökt. Efter jag släpt av honom åkte Ilska och jag ut till Täfteå för att hämta syrrans gamla kryckor som han skulle få låna.
När vi ändå var där ute så svängde vi ner till sjön så fick Ilska svalka av sig lite. (Promenade hade vi redan avklarat på morgonen.)

Hon är så rolig Ilska när man är ute vid vattnet nu och det finns en brygga så brukar jag  små sprina ut på den och samtidigt säger jag "hopp i"...då dyker hon i vattnet med ett plums och simmar sedan runt som en säl i vattnet.

Annars har vi idag bara suttit ute i solen och när vi tyckte att det blev för varmt då tog vi en promis till höglandssjön så Ilska fick svalka sig igen!


Sim sim sim sim....vår lilla säl Ilska!

Ja idag fick jag äntligen mitt examensbevis på min socionomutbildning, så nu är allt godkänt och klart (tidigare var bara ett diplom).


Nu kan man äntligen radera alla arbeten som ligger och skräpar på datorn ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0