Julafton

Ja igår var det ju julafton och den spenderade Ilska och jag hos min syster och hennes familj ute i Täfteå. Ja våra föräldrar var förstås också där!


Ilska och jag liftade med mor och far dit, eftersom att husse skulle fira ju med hans sida!

Emma ville börja äta på en gång hon, men vi hade ju inte fixat klart maten och det hade ju inte varit Kalle på tv´n än! Men när maten var fixad och alla var nerhämtade från tv´n, då var det dags för julmiddagen. Som Thomas "den gode kocken" hade lagat! Riktigt gott var det, å tur för mig att det fanns annat än julmat, då jag inte äter inälvsmat eller rött kött!


När vi människor skulle äta mat fick Ilska ligga bakom galler och titta på, eftersom att Thomas son Axel är så dödligt rädd för Ilska.

Ilskas utsikt under julmiddagen! Men lika glad var hon för det :)
När vi ätit upp vad det hennes tur att få go mat. Thomas hade gjort i ordning en alldeles egen jultallrik till Ilska, sicken tur hon hade!

När maten var bortplockad och lugnet börjat krypa fram var det dags för en lite promis för Ilska och jag! Medans vi hade varit ute på promisen så hade tomten hunnit vara och hälsa på. Men ha hade så mycket att göra att han inte hunnit med att dela ut alla julklappar! Så Tyra (Thomas äldsta dotter) fick sköta om det.


Tyra vid granen, i fullt sjå att försöka läsa vad som stod på paketen!

Ilska hade varit jätte snäll i år, för hon fcik en massa paket :)

det blev så många att hon somnade mitt i paketutdelningen!

Här var allt hon fick...

det bästa var nog...bollen med en pipgrej i och...


grisöron så klart :)

Barnen fick en massa julklappar de också...

Axel fick en spindelmannen dräkt med "muckler" =)

När paketen var öppnade var alla ganska trötta och nöjda att vi kände att det var dags att dra sig hemåt.
Ilska var så knäckt att hon slocknade i bilen påväg hem...men ååhh vad hon tyckte att det var skönt att få komma hem till sin soffa.
Nu väntade vi bara på husse
...vi väntade och väntade och väntade...men blev så trötta att vi bestämde oss för att krypa ner i säng. Men precis då så kom husse hem...då blev det mera paket öppning ;)  
ja, vi fick alla en massa bra och goda grejer igår och nu sitter jag här i mitt nya underställ och bloggar :) Understället är så fint att jag kommer kunna ha brallerna som leggings. De har en isblå färg, med ljust vita blommor på...HUR fina som hellst!
NÄ nu tror jag att Ilska och jag ska ta och äta lite godsaker som vi fick i våra paket igår!

Tack min kära familj för en trevlig Julafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0