Rikedomar i skogen

Ja imorse så tog Ilska och jag bilen ut till Järved och där plockade vi upp mammsen och begav oss sedan ut i skogen. Det var meningen att vi skulle plocka hallon, på stället där jag var sist.

Å visst hittade vi en del hallon, dryga 1 l men sedan dök ett blåbärsställe upp och då plockade vi 1 l blåbär.

Ilska och mammsen i skogen. Ilska hade ett fullt sjå med att springa emellan mamma och mig...för hon måste ju hålla koll på båda!

Efter det så tyckte mamma att vi skulle bege oss ut för att se om det fanns någe kantareller i skogen. Så vi gav oss iväg till ett ställe som farmor visat oss medans hon var pigg och gick och plockade.

Tro ni inte att vi hittade riktigt mycket....

Kom hem med 2 l av skogens guld =)

Men när jag gick i skogen och kikade efter kantareller så klev jag tydligen rätt i ett jordgetingbo och jag hade bara leggings på mina ben och på ena låret stack det till så in i nordens och jag ser att det sitter en geting fast på mitt lår.
Aj! som tusan vad det gjorde ont!
Kändes i hela benet, det pulserade och svällde senare upp. Jaja men det är första gången som jag blivit stucken av en jordgeting och nån gång ska väl vara den första. Det som känns lite jobbigt är väl att mamma sa att jag förmodligen kommer att ha ont i några dagar, för det tar ett tag innan svullnaden går ner sig :(

Eftre kantarell fyndet så gav sig Ilska och jag iväg hemåt för att käka lite lunch. Efter lunchen så satte Ilska och jag oss ute i den härliga solen och jobbade lite. 

Senare på kvällen var det ju dags för ninjaträning igen, första gången efter min stukning i tummen. Tejpade den innan och det gick faktiskt riktigt bra, bara en gång kom den i kläm.

Och till träningen så fick jag för första gången åka HUMMER...

Mattias och Jörgen i hummern, snacka om en bred bil och låter som en motorcykel som kommer dånandes när den tar sig fram. Kul att få pröva på att åka i en =)

Nu är det snart dags att krypa i sängen och jag sover nog gott efter detta träningspass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0